jobbrafel nyíl
Laár Ambrus / Diplomamunka
Felsőszintű képzés

Brand Designer - Art director

MIT AD A KREA?

Brand Designer - Art Director felsőszintű szakon olyan szakember leszel, akik vezető tervezőként, csapatban dolgozva, vagy vezető marketinges szakember irányítása alatt képes a márkaépítés vizuális tervezési feladatait elvégezni. A brand designer feladatai közé tartozik egy márka speciális vizuális elemeinek és eszközeinek megtervezése, egy termék vagy szolgáltatás vizuális világának kialakítása. Ilyen tervezési terület a logó- és arculattervezés, amely szólhat termékről, szolgáltatásról, látványtervezésről vagy akár televíziós műsorról. Fontos tervezési terület a grafikai és tipográfiai feladatok megoldása online és offline felületeken, termékek esetében csomagolástervezés és ehhez tartozó promóciós és POS anyagok tervezése. Kiemelt fontosságú a különböző kommunikációs és reklámkampányok koncepciójának megalkotása és kivitelezése, illetve online felületek tervezése. 

Ezen szakon professzionális módon elsajátítod a tervezőgrafikus szakma minden műfaját, mint a logó és arculattervezés, könyvtervezés, magazin és egyéb kiadványok tervezése, csomagolástervezés, UI elméletet és webtervezés és UI/UX design alapjait. A vizuális képzésen túl átfogó ismereteket kapsz egy márka felépítésének folyamatáról, megismerkedsz a marketing, a márkaépítés egyéb (nem vizuális) eszközeivel és területeivel is. Átfogó tudást kapsz a tipográfia, betűtervezés, az illusztráció, és a motion design területén, megismered a logó és arculattervezés, a csomagolás elméleti alapjait, márka elemzési hátterét, a plakát- és könyvtervezés történeti és alkalmazott grafikai sajátosságait. Megtanulod az online felületek tervezési metodikáját, a UI/UX design alkalmazási lehetőségeit egyaránt. A képzés alatt elsajátítod továbbá, a nyomtatott anyag (könyv, plakát, kiadványok stb.) létrejöttének folyamatát, a tervezéstől a kivitelezés utolsó fázisáig, alkalmazva a nyomdatechnológia és a nyomdai előkészítés témakörében megtanultakat. Professzionálisan fogod használni az olyan számítógépes programokat, mint a Photoshop, InDesign, Illustrator, After Effects.

Miben leszel több, mint egy grafikus?
  • Munkád során - legyen szó akár csomagolásról, reklám kampányról, vagy online felületről - képes leszel az esztétikai és design szempontok, valamint a marketing és kommunikációs elvárások harmonikus egyesítésére.
  • Elmélyült marketingkommunikációs és tervezési ismereteknek köszönhetően képes leszel a célcsoport számára vonzó, a megbízó elvárásainak, és a technológiai követelményeknek megfelelő, brand csomagolások, kommunikációs kampányok, és elektronikus felületek megtervezésére.
  • Párbeszédet tudsz folytatni marketing szakemberekkel, munkádat magas szinten prezentálva.
  • Képes leszel irányítani és összehangolni társszakmák szakembereit: fotós, illusztrátor, tipográfus, stylist, operatőr, programozó és tervezőgrafikus munkáját is. Képes leszel csapatban tevékenykedni, együttműködni marketinges szakemberekkel, stratégiai tervezővel, médiatervezővel, szövegíróval, rendezővel. Átfogó ismeretekkel fogsz rendelkezni a márkatervezés elméleti és gyakorlati aspektusairól, így szemléletednek köszönhetően a saját eszközeiddel hozzá tudsz majd járulni egy márka sikeréhez.
Hol tudsz elhelyezkedni, hol lesz rád szükség?

Magasszintű elméleti és gyakorlati ismereteidnek  köszönhetően brand designerként nagyszerű segítője, tanácsadója lehet kisebb hazai induló vagy feltörekvő márkáknak, vállalkozásoknak.

Mind az egyre erősödő magyar kis- és középvállalatoknak, mind a multinacionális vállalatok számára rendkívül fontos az olyan designer szakemberek segítsége, akik képesek márkában gondolkodva, a marketing szakemberek munkáját támogatni. Ezzel termékek piacra jutását és hosszú távú piaci sikerét megalapozni, folyamatosan támogatni. Annak köszönhetően, hogy birtokában leszel a csapatban való alkotás képességének, és a professzionális szakmai tudásnak, elhelyezkedhetsz kisebb-nagyobb alkotó közösségekben, művészeti ügynökségeknél, design- és reklám stúdiókban, hazai- és nemzetközi reklámügynökségeknél, de önálló vállalkozás megalapítását is kitűzheted célul.

Miért válaszd a KREA-t?
  • A tematika gyakorlatorientált, a hallgatók a képzés alatt valós piaci modelleken dolgoznak, ennek a módszernek köszönhetően hallgatóink 99%-a rangos grafikai cégeknél kap állást a diplomavédés után.
  • A KREA 1998 óta tervezőgrafika szakon, felsőszintű képzés folytat brand designer és illusztráció szakirányon. Elsőként hozta létre 2016-ban a Brand Designer - Art Director mester szintű szakot, majd 2020-ban az Illusztrátor mester szintű szakot. Elsőként alapította meg a 2009-ben az akkor még Web design és új média szakot, majd UI/UX designer képzést, amit legmagasabb szinten oktat.
  • Tanári kara szakmailag elismert, a szakmájukat profi szinten művelő designerekből áll, akik cégvezetőként, art directorként, UI/UX designerként dolgoznak.
  • A KREA több magyar reklám- és grafikai ügynökségekkel közös együttműködésben, workshopokat és gyakornoki programokat szervez, így a tanulmányi évek alatt nagy esély van a szakmában való elhelyezkedésre, és szakmai kapcsolatok építésére.
  • A szakok egymásra épülnek, viszont átjárhatók, illetve lehetőség van kiegészítő modulok felvételére, és arra, hogy a hallgatók megismerjék a szakma sokrétűségét. A KREA számára alapvető fontosságú az oktatás és a szakmai élet szoros összefonódása, ezért lehetőség van találkozni a design szakma legrangosabb képviselőivel, és neves kortárs művészekkel, oktatói minőségben is.
  • A KREA-s hallgatók rangos pályázatokon vesznek részt, és gyakorló designerek között mérettetik meg magukat. A hallgatók munkái rendszeresen jelennek meg és érnek el kimagasló sikereket az Aranyrajzszög kiállításain, valamint a 2019 óta minden évben megrendezett Budapesti Illusztrációs Fesztiválon.

A KREA Design Iskola a magyar felsőoktatás és felnőttképzés 3 legjobb intézménye közé tartozik, amit a teljesség igénye nélkül az alábbi rangos szakmai díjak, elismerések és megvalósult projektek is igazolnak:

Az Arany Rajzszög Társaság művészeti főiskolák és egyetemek körében kiadott díjai:

  • 2024 Az Év Diplomamunkája díj – Smátrola Gréta,
  • 2023 Az Év Diplomamunkája díj – Laár Ambrus,
  • 2022 Az Év Diplomamunkája díj – Szép Tamás,
  • 2022 Kulturális díj – Balázs Gabriella,
  • 2021 Az Év Diplomamunkája díj – Rodler Réka,
  • 2021 Legtehetségesebb Pályakezdő Grafikus díj – Varga Bálint,
  • 2020 Az Év Diplomamunkája díj – Kondor Zóra.

Egyéb hazai díjak:

  • 2021 Bogyólé pályázat 2. helyezés – Bíró Anna. 2022 Etyeki kúria pályázat 2. helyezés - Szakonyi Fanni,
  • 2024 RGB Blue díj – Smátrola Gréta, 2021 RGB Blue Díj – Dusa Kovács Eszter,
  • 2017 a Fina VB nyertes pályázata - Hetsch Ferenc terve alapján került kivitelezésre,
  • 2017 a Kék Szalag arculata - Páncsity Lídia terve alapján került kivitelezésre.

Nemzetközi díjak:

  • 2022 WOLDA Design Award – Laár Ambrus,
  • 2022 Graphis International Awards – Laár Ambrus, Charalambous Anasztázia.

KREA x VISART Kollaboráció - Bachelor (BA) diplomaszerzési lehetőség!

Szerezz Graphic & Digital Designer BA diplomát a KREA és a Visart Art School Budapest újdonsült együttműködésének köszönhetően! A Visart 2020 óta a KREA vezetősége alá tartozik, ezért oktatási színvonala megegyezik a KREA nívójával. A nappali tagozatra jelentkező hallgatóink francia BA diplomát kapnak. További információkért kattints ide!

kevesebb
részletek gomb nyíl
A szak kiemelt témakörei és tantárgyai
3D grafika
Adobe programok
Animáció
Brand book tervezés
Brand elmélet & csomagolás
Csomagolástervezés
Csomagolástervezés & POS kampány
Figma
Illusztráció
Intermédia, fotó & mozgókép
Kortárs tipográfia
Könyv & magazintervezés
Logó & arculattervezés
Logó & komplex arculattervezés
Modern tipográfia
Motion design
Márkakommunikáció
Online kampány
POS, ATL, BTL kampány
Plakát & kiadványtervezés
Reklámkampány
Rendezvény arculat & kampány
Tipográfia & betűtervezés
UI/UX design

Áttekintő

események naptár ikon

3 tanév / 1229-1300 óra

fekete info ikon

1 év Grafikus - Brand Designer képzés után felvehető

óra ikon

2-3 alkalom/hét (3-6 óra/nap)

esti képzés ikon

Esti képzés

(16:30 - 21:15)

helyszín ikon

Tantermi képzés

bizonyítvány ikon

Művészeti Grafikus középfokú állami bizonyítvány, Programkövetelmény: 02134006

bizonyítvány ikon

Magániskolai (nem állami) magyar és angol nyelvű felsőszintű tanúsítvány

pénz ikon

Képzési díj:

560.000 Ft / félév

*az összeg áfamentes

*a félévente fizetendő képzési díj 6-10%-ot emelkedhet

jelentkezem a kurzusra

Nézd vissza online tartalmainkat és nyerj betekintést a grafika szak világába!

1
4

Nézd vissza online tartalmainkat és nyerj betekintést a grafika szak világába!

2
4

Nézd vissza online tartalmainkat és nyerj betekintést a grafika szak világába!

3
4

Nézd vissza online tartalmainkat és nyerj betekintést a grafika szak világába!

4
4
jobbra nyíl fehér
jobbra nyíl fehér

Tantárgyak

1. év

Művészettörténet
Szakelmélet
Tipográfia
Programismeret
Figuratervezés
Illusztráció
3D formák
Rajz
Logó- és arculattervezés
Csomagolástervezés
Kiadványtervezés
UI alapok

2. év

Szakelmélet
Marketing
Brandelmélet
Tipográfia
Programismeret
Nyomdatechnológia
Illusztráció
UI/UX design
Rajz
Komplex tervezési feladatok
Logó- és arculattervezés
Csomagolástervezés
POS kampány
Reklámkampány
Könyvtervezés
Magazintervezés
UI alapok
Motion design

3. év

Kortárs képzőművészet
Brand kommunikáció
Brand book
Integrált kommunikáció
Tipográfia
Illusztráció
Komplex tervezési feladatok
TCR kampány
Szakmai szimpóziumok
Diplomamunka tervezés
Diplomamunka prezentációk
Szakmai portfólió

4. év

No items found.
design iskola hallgató munkát tervezdesign iskola hallgatói képeket ragasztanak művész papírradesign iskola brandingelt tervező ceruza

Amennyiben bővebb információra lenne szükséged, keresd fel Viktóriát, szakmenedzserünket az alábbi email címen: tegely.viktoria@kreaiskola.hu

A fent látható tantárgyi struktúra tájékoztató jellegű, az iskola a változtatás jogát fenntartja!

Felvételizőknek

A felvételi vizsgák személyes elbeszélgetésből és a felvételi feladatok prezentációjából vagy egyes szakokon helyben elvégzendő feladatból állnak, amelyek várhatóan szakonként különböző napokon kerülnek majd lebonyolításra. Az adott szak pontos felvételi dátumát érvényes jelentkezés leadása után hamarosan e-mailben küldjük. A szak felvételi feladatairól itt olvashatsz bővebben!

jelentkezem

Felvételi követelmények

A felvételi feladatokat a felvételi elbeszélgetés előtt 3-5 nappal bedigitalizálva el kell küldeni, valamint a felvételi elbeszélgetésre az eredeti munkákat el kell hozni!

A felvételi elbeszélgetés időpontjáról és a felvételi feladatok elküldéséről további információkat a jelentkezés leadását követően küldünk!

Felvételi feladatok

1. Story

Készíts álló vagy fekvő formátumú, színes vagy fekete-fehér kompozíciót életed egy fontos történésének felhasználásával. A lapon lehetnek szöveges és képi elemek, utóbbinál felhasználhatók fotók vagy szabad kézzel, illetve számítógéppel készült saját (!) illusztrációk, fotómanipulációk. A feladat megközelíthető manuális és/vagy számítógépes grafikai megoldásokkal, és a tipográfiai kifejezőeszközök is fontos szerephez juthatnak A feladat lényege, hogy a felület képi, grafikai igénnyel készüljön, nyújtson vizuális élményt egy külső szemlélő számára is. Tehát nem fényképalbumot várunk, hanem izgalmas grafikai lapot, amelynek inspirációja egy fontos életesemény. A felvételi vizsgára 1 db terv elkészítése a feladat.

Beadható / feltölthető PDF vagy RGB jpg formátumban.
Méret: A4, felbontás: 150 dpi
A manuális eszközökkel készült kép digitalizálásához használható scannelés, fotózás.
Személyes felvételin történő bemutatás: A3-as lap vagy print formájában.

2. Betűkompozíció

Készíts álló formátumban, saját neved betűinek felhasználásával betűkompozíciót, figyelembe véve alapvető kompozíciós elveket (kontrasztok, ritmus, hangsúlyok, stb.). A feladat a neved betűivel szabadon játszva, azokat együtt, külön-külön, betűsort alkotva vagy azokból szöveg textúrát készítve, egyes karaktereket kiemelve, a betűket grafikai elemekként értelmezve, vizuálisan izgalmas, dinamikus, színes vagy fekete-fehér tipo-grafikai lapok létrehozása. Nem kötelező a neved összes betűjét felhasználni! Ha a kompozíció úgy kívánja, az egyes betűk természetesen ismétlődhetnek is. Elsődlegesen létező (megtervezett) betűtípusok használata a cél, de elképzelhető szabadabb (festett, rajzolt) betűhasználat is, ha az tipográfiai igénnyel készül. Fontos, hogy csak tipográfiai eszközök (betűk és más tipográfiai jelek) használata lehetséges, képi elemek (fotó, illusztráció) használata nem megengedett, kivéve, ha a fotó vagy illusztráció a neved betűjét tartalmazza. A felvételi vizsgára 3 db terv elkészítése a feladat.

Beadható / feltölthető PDF vagy RGB jpg formátumban.
Méret: A4, felbontás: 150 dpi
A manuális eszközökkel készült kép digitalizálásához használható scannelés, fotózás.
Személyes felvételin történő bemutatás: A3-as lap vagy print formájában.

3. Plakáttervezés

Tervezd meg első saját kiállításod plakátját! A plakát lehet színes vagy fekete-fehér, vizuális kifejezőeszközök használatában megkötés nincs. Készülhet digitálisan vagy manuális eszközökkel, illetve a kettő ötvözésével.

Kötelező elemek:
A plakát címe / legfontosabb szöveges része: First (írható kis- vagy nagybetűvel, vagy számmal, angol helyesírás szerint: First, FIRST, 1st)
Egyéb kötelező szövegek:
– XY (saját név) grafikai kiállítása
– Megnyitó: 2022. október 9. 18.00
– Helyszín: KREA Design Iskola
– A kiállítás megtekinthető: 2023. január 5-ig

Fontos szempont a plakát műfaji sajátosságainak figyelembe vétele, alapvető kompozíciós elvek alkalmazása (kontrasztok, ritmus, hangsúlyok, stb.) Legyen modern, friss, korszerű.

Beadható / feltölthető PDF vagy RGB jpg formátumban.
Méret: A3, felbontás: 150 dpi
A manuális eszközökkel készült kép digitalizálásához használható scannelés, fotózás.
Személyes felvételin történő bemutatás: A3-as lap vagy print formájában.

4. Felvételi elbeszélgetés

- Kötetlen személyes elbeszélgetés (max.10–15 perc), ahol megismerjük a jelentkező rátermettségét, motiváltságát, kulturális tájékozottságát és érdeklődését. Ezt a felvételi feladatok közös megtekintése követi.

NEM KÖTELEZŐ ANYAGOK:

5. „Vizuális mappa”, amely tartalmazhat

– tanulmányrajzokat
– vázlatrajzokat
– skicceket, krokikat
– bármilyen (manuális vagy digitális) technikával készült színes képeket, grafikákat
– tervezőgrafikai alkotásokat (logók, emblémák, arculatok, csomagolástervek, kiadványok, tipográfiai alkotások, plakátok, weboldalak, egyéb online felületek, animációk, stb.)

6. Portfólió

A portfólió bemutatás egyáltalán nem feltétel, de amennyiben rendelkezel végzettséggel ezen a területen, vagy dolgoztál már a szakmában, mindenképp hozd el portfóliódat a felvételi vizsgára. A felvételi bizottság szívesen látja milyen készségekkel rendelkezel már, illetve milyen területeket érdemes erősíteni a tanulmányok alatt.

Jelentkezés menete

1

Online jelentkezési lap kitöltése

2

Érettségi bizonyítvány feltöltése

Amennyiben a felvételi időpontjáig nincs meg, elegendő bemutatni a szeptemberi tanévkezdéskor.

3

Motivációs levél feltöltése

  • Terjedelme: maximum 2 db A4-es oldal

  • Tartalma: név és elérhetőségek, iskolai tanulmányok, esetleges szakmai előélet, a szak választásának indoklása, kedvenc hazai és nemzetközi tervezők, szakmai fórumok és médiumok ismertetése, egyéni jövőkép bemutatása.

4

Regisztrációs díj + tandíj I. részlet befizetése

Regisztrációs díj: 25 000 Ft
Tandíj I. részlet (helyfoglaló): 100 000 Ft

  • Bank átutalással

  • Online fizetéssel (Stripe)

Gyakran ismételt kérdések

Kinek való a képzés?

A Brand Designer - Art Director szakirányú képzésünk neked szól, ha a tervezőgrafikusként képzeled el jövőd, rendelkezel kreatív gondolkodásmóddal, valamint érdeklődsz a brand fókuszú alkalmazott grafikai műfajok iránt, mint a kiadványok, magazinok, könyvek, csomagolások, plakátok, logók- és komplex grafikai arculatok tervezése. Fontos, hogy rendelkezz jó kommunikációs és vizuális készségekkel, valamint képes legyél majd a felhasználói igényeket és piaci trendeket megérteni és alkalmazni a tervezés során.

Rengeteg képzés van a piacon, mi alapján válasszak?

Valóban sok rövid és még annál is rövidebb képzés van most jelenleg, amik egymással versengve ígérnek néhány hónap alatt profi szakmát. Mi azt valljuk, hogy megfelelő elméleti és gyakorlati tudással megalapozott szakmát profi módon elsajátítani, csak évek alatt lehet, ahol magas óraszámban, kis csoportokban, a szakmai életben releváns szereplőitől, egy kreatív közegben tanulsz és gyakorolsz. Fontos például, hogy megnézd az adott képzésen mennyi az összóraszám, kik tanítanak, milyen színvonalú munkák születnek, és mennyire komplex portfólióval fogsz rendelkezni a képzés végén. Nem elég csak szép, de piaci értelemben irreleváns csomagolásokat tervezni, több komplex témában be kell mutatnod tervezői készségeidet. A designer cégek és megrendelők kizárólag arra lesznek kíváncsiak, hogy mennyire naprakész és piacképes a tudásod.

Miben más a KREA Grafikus képzése a többi képzéstől?

A KREA az elmélyülésben, a sokrétűségben és komplexitásban hisz, ahol magas óraszámban, gondosan felépített oktatási struktúra és metodika alapján neveli ki designereit. Nálunk a legmagasabb szinten képezheted magad kiforrott tervezővé, ahol grafikai szakmai órákon felül a web design területeivel is fogsz ismerkedni, ezzel is tovább bővítve készségeidet és portfóliódat.

Van-e előfeltétele a kurzusra való jelentkezésnek?

Nincs szükség előzetes tudásra. A felvételi vizsgán a motivációdra, gondolkodásmódra, vizuális látásmódra és egyéni megoldásaidara vagyunk kíváncsiak. Természetesen előnyt jelenthet, ha már ismerkedtél vagy alkottál a grafika területén, de nem kizáró ok, ha teljesen kezdő vagy, mert nem várunk el szakmailag tökéletes megoldásokat, hiszen ezeket a képzésen fogod megtanulni.

Mennyi időt kell áldozni a képzés teljesítésére?

Az oktatás az első két évben 3, harmadik évben 1-2 hétköznapon fog zajlani. Ezen felül a konzultációkra és feladatokra hétről hétre készülni kell, tehát az oktatási napokon felül is szükséges időt szánni a KREA-ra. Sokan munka mellett végzik a képzést, de mindenképp érdemes átgondolni az egyéni teherbírás határait. Egy biztos, a beletett energia megtérül, amit számos KREA alumni sikersztori, és a magas elhelyezkedési rátánk is igazol.

Hogyan támogatják a képzés résztvevőit a mentorok és a tanárok a tanulási folyamat során?

A heti rendszerességű személyes konzultációk maximum 10-12 fős csoportokban zajlanak, ahol lehetőséged van egyénileg visszajelzést kapni a munkádról. Mivel a KREA-n aktív, a piaci szférában dolgozó designerek tanítanak, így mindig naprakész és releváns információkkal tudnak ellátni. Az órákon meghallgatjátok egymás prezentációit, így a sajátodon kívül más munkájából is tudsz tanulni. Felsőbbéves diákjaink mentoring órákon segítenek a vizsgákra való felkészülésben vagy projektmunkákban, valamint a szakmában dolgozó végzett hallgatóink is gyakran működnek együtt a képzésben résztvevő diákokkal.

Hogyan segíti az iskola a szakmában való elhelyezkedést? Milyen karrierlehetőségek vannak?

A tanulmányok alatt több közös óra van más évfolyamokkal és más szakterületen tanuló hallgatókkal is, ahol széles kapcsolati tőkére tehetsz szert. Számos példa van arra, hogy a tehetséges és szorgalmas tanulókat, az aktívan a piacon dolgozó tanárok, már a képzés évei alatt beemelnek a munkaerőpiacra, vagy a hallgatók együtt dolgoznak projekteken, amikből remek kollaborációk vagy közösen alapított cégek jönnek létre. A Grafikus szakon 80-90%-os az elhelyezkedési arány, mivel a fent említett lehetőségeken felül rendszeresen küldjük nektek a beérkező megkereséseket, munkalehetőségeket, pályázatokat, és hirdetünk szakmai szimpóziumokat, ahol lehetőséged van mielőbb bekerülni a szakmai véráramba. Széles szakmai portfóliónak köszönhetően el tudsz helyezkedni kisebb nagyobb alkotó közösségekben, hazai és nemzetközi művészeti, design- és reklámügynökségeknél, de saját önálló vállalkozásban is gondolkodhatsz.