

A KREA meghatározó alkotói és inspiráló oktatói
A KREA Design Iskola elmúlt több mint három évtizedében számtalan tehetséges designer indult el sikeres pályáján, akik ma már meghatározó szereplői a hazai és nemzetközi kreatív szcénának.
A NO.1 DESIGNEREK sorozatban bemutatjuk azokat az alkotókat, akik a KREA-ban sajátították el azokat az alapokat – konceptuális gondolkodásmódot, vizuális szemléletet és eszköztárat – amelyek ma is meghatározzák munkájukat.
Egykori hallgatóink, ma már elismert szakemberek, akik példaképként állnak a jövő generációi előtt. Minden epizódban más-más szakcsoportból ismerhetitek meg a KREA TOP designereit.
A sorozat első szereplője Tóth Tímea, a KREA Enteriőr szakcsoportjának oktatója és egykori hallgatója.
Tímea munkáit a letisztult, tudatos térszervezés, anyaghasználat és a finoman érzékeny atmoszféra jellemzi. Tervezői szemléletében a funkcionalitás és az érzelmi térélmény egyensúlya meghatározó – ez az, amit oktatóként is közvetít hallgatói felé.
Akik nem ismerik a pályafutásod, azoknak összefoglalnád, hogy mi az, ami Norvégiához köt?
Családi szálon kötődöm Norvégiához és mivel beszélem a nyelvet, egyértelmű volt számomra az ottani szakmai szcénában is részt venni.
Az elmúlt pár évben kint éltél, ott milyen munkáid voltak?
13 éve ápolok egy saját vállalkozást odakint, ami építészekkel, berendezőkkel és étterem tulajdonosokkal köt össze. Különböző projektekre keresek célzottan régi tárgyakat, burkolatokat és mindenféle dekorációt; itt mások által megálmodott koncepciót “szolgálok ki”, tulajdonképpen csak erősítem a koncepciót. A másik dolog amibe 2 éve belekezdtem, az egy oslói showroom, amiben gyönyörűen felújított olasz, francia és magyar ritkaságokat osztok meg a közönséggel.
Jelenleg Budapesten dolgozol, vagy maradtak kinti projektjeid is?
Folyamatosan vannak kinti projektjeim, de itthon is vállalok 1-2 projektet, ami közel tud állni a szívemhez. A kémiát nagyon fontosnak tartom a megrendelővel, szóval ezek valóban szerelem projektek.
Az Instagram-oldaladon @objektumtimea is látszik, hogy különösen vonz a vintage és az anyagok textúrája. Miért is fontos ez számodra?
Vonzanak a tradicionális megoldások egy-egy bútoron belül is, a kézi megmunkálás erejétés energiáit semmi nem tudja pótolni; az idő sok esetben megszépíti az anyagokat és ha egy tárgy igazi anyagokból készült, az csak szebbé teszi azokat.
Az OsloDeco cikkben is hangsúlyozod a tárgyak történetét és érzelmi értékét. Mit gondolsz, mennyire nyitott erre a mai megrendelői közeg?
Mindig azt keresem a megrendelővel való kapcsolatomban, hogy mi az ami igazán megmozgatja őt, mi az amiért lelkesül hasonlóképpen, ahogy én… ha ezt megtaláljuk, az nagyon sokat mond számomra; mert annak a tárgynak van anyaga, textúrája, proporciója, és persze funkciója is, de maga egy minta vagy színkombináció is tud előrelendíteni vagy “kimozgatni” a sémákból. Szóval keresem az inspirációt a megrendelőben tárgyakra leképezve és kiszolgálom őt, vigyázok arra, hogy ez ne sérüljön. A felhasználó az Ő, és nekem az a legfontosabb, hogy sajátjának érezze azt, ami körülveszi. Bonyolult dolog ez, szerintem egy otthon tervezése az egyik legintimebb dolog.
Tervezőként hogyan közelítesz egy új térhez – mi az első dolog, amit megfigyelsz, mielőtt munkához látsz?
Az elsődleges kiindulópont számomra az ember/ek, aki azt a teret használni fogja. Hozzájuk kell kapcsolódnom és utána a térhez.
Jelenleg mi a legizgalmasabb munkád?
Most fog megnyitni Oslo belvárosában az első bauhaus épület étterme, ahová sokmindent szállítottam, így izgalommal tölt el, hogy hogyan is fognak működni a tárgyak. Illetve két tromsø-i és egy trondheimi projektem is fut.
Oktatóként milyen szemléletet igyekszel átadni a hallgatóidnak?
Az őszinte dolgokban hiszek, mind a tárgyaknál, mind a hallgatókkal való kommunikációnál is. Ez egy folyamatos balansz keresése a tér, a funkció és mi magunk között.
Miben látod ma a legnagyobb kihívást az enteriőr szakma fiatal tervezői számára?
Talán az a legnagyobb kihívás, hogy valamiben tudjunk elmélyülni, és ez nemcsak a fiataloknak az, hanem bennünket is érint, csak talán számukra még nehezebb, hogy a gyors és a tálcán kínált megoldások helyett, időt és energiát fordítsanak valminek a megismerésére és tanulmányozására. Minden azon múlik, hogy mennyire tudod a feladatot magadévá tenni.
Tóth Tímea munkáiban a koncepció és az érzelem finom egyensúlya érvényesül. Az általa tervezett terek nemcsak funkcionálisak, hanem személyesek, időtállóak és történetet hordoznak.
Alábbi képanyagot ő maga válogatta össze nekünk, számos magán megrendelői munka is található köztük, ahol belsőépítész tervező is volt Tímea. Képek forrása: a tervező.

.jpg)
.jpg)
.jpg)



Ismerd meg a KREA magasszintű oktatási módszereit és csatlakozz Te is tehetségeinkhez! Építs ki nívós szakmai kapcsolatokat a tanulmányaid alatt!
jelentkezem

