Diplomamunkám célja az olasz Miu Miu márka esszenciájának feltárása volt. Kutatásom során mélyre ástam magam a márka alapítója és tervezője, Miuccia Prada életébe, valamint a márka előző kollekcióiba, hogy feltárjam a mögöttük rejlő filozófiát. A tervező az általa vezetett Prada mellé „játszótereként” alapította a Miu Miu márkát, melynek esszenciája olyan ellentétpárokra alapul, mint játékos - komoly, drámai - tartózkodó, rendetlen - összeszedett, valamint a kislányos báj és szofisztikált irónia.
Miuccia Prada feminista nézetei erőteljesen átszövik a márkát, ahelyett, hogy a nőket tárgyiasítaná vagy szex szimbólumként kezelné, a modern feminitás szellemében a nők függetlenségét, erejét, gyermeki játékosságát és finomságát mutatja be. A Miu Miu lány nem a férfiaknak öltözködik, hanem önmagát fejezi ki, a hangulata alapján nőiesebben vagy férfiasabban öltözik fel, megtestesítője az erőnek és a gyengédségnek, valamint az intelligenciának és a szépségnek.
A tervező leánykorának nosztalgiája erőteljesen felfedezhető mind a kollekciókban, mind a kampányok hangulatában. Míg a kollekciókban a retro elemeket kortárs stylinggal újítja meg, a kampányokban szereplő modellek legtöbbször egy kissé rendetlen, álmodozó, magabiztos és szabályokra fittyet hányó fiatal lány világát idézik elő.
Fotó: Fotográfus: Földi Ádám, smink és haj: Székely Dóra, modell: Zsófi - The Roster management
Konzulens: Csík Melinda stylist, art director