A diplomamunkám egy olyan tér koncepciójára épül, amely több szinten kínál lehetőséget a design befogadására és értelmezésére. Ebben a rendszerben három, egymást kiegészítő elem – az állandó bútor- és fénykiállítás, a bár és találkozóhely, valamint az előadótér – együtt formálja meg a látogatói élményt és a kreatív párbeszédet.
Az állandó bútor- és fénykiállítás arra törekszik, hogy bemutassa a belsőépítészeti elemek funkcionális és esztétikai jelentőségét, miközben a hangsúly az anyaghasználat és a forma közötti viszony felfedezésén van. A Bauhaus-tól a kortárs minimalizmusig ívelő válogatás időtálló designelvű tárgyakon keresztül mutatja be a téralkotás érzéki és gondolati dimenzióit. A kiállítás interaktív jellege lehetőséget teremt az anyagok közvetlen megtapasztalására, a fények változásának érzékelésére és a tér dinamikus felfedezésére.
A bár és találkozóhely a kiállítótér közösségi magjaként működik, informális csomópontként, ahol a letisztult formavilág és a befogadó hangulat elősegítik a spontaneitást és a közös gondolkodást. Ebben a környezetben a design nem pusztán megtekintésre szánt tárgy, hanem a társas interakciók alapvető keretét is adja. Az előadások során elismert tervezők és művészek osztják meg gondolataikat az anyaghasználatról, a formaalkotásról és a térérzékelésről. A sorozat célja, hogy élő párbeszédet generáljon a szakma és a nagyközönség között, ezzel erősítve a design társadalmi beágyazottságát és élő kultúráját.
Összefoglalva, a POINT koncepciója egy olyan komplex élménytér kialakítására törekszik, ahol a design nemcsak tárggyá válik, hanem érzékelhető, értelmezhető és közvetlenül megtapasztalható – mint tér, mint gondolati tartalom és mint közösségi élmény egyaránt.
A látványterken felhasznált műalkotások: Dukai István @istvan_dukai
Konzulensek: Simon Edit enteriőrstylist, Kiss Miklós belsőépítész, Leichtman Erna kulturális antropológus