Brand designer és art directorként olyan kiterjedt vizuális eszköztárral rendelkező tervezővé válhatsz, aki képes egyedi, nemzetközi szinten mérvadó, komplex grafikai koncepció és látvány megalkotására. A magas szintű művészeti és szakmai műveltségnek köszönhetően a kortárs szakmai közeg elismert designere lehetsz. Valós piaci szituációkat modellező feladatok révén megismered a logó-, arculat-, kiadvány-, csomagolás-, reklámkampány-tervezés szakmai kihívásait. A harmadik évfolyam hallgatójaként már junior designeri pozíció betöltésére is alkalmassá válhatsz.
Nézd vissza a rendkívüli helyzet miatt online megtartott grafikus tájékoztatónkat, amelyben Nemes Mara igazgatónk Simon Attilával, a KREA brand design szakvezetőjével együtt részletesen bemutatja neked minden egyes grafikus szakunkat. A videót az alábbi linken éred el.
Az alkalmazott grafika vizuális kommunikációs nyelv, feladata meghatározott tervezési feladatok koncepcionális és vizuális megoldása. Ezért a mesterszintű Brand designer és Art director szakon cél, hogy a hallgatók magas színvonalon sajátítsák el a szakmai, vizuális és művészeti ismereteket. Kiemelt tervezési témák: logó- és arculattervezés, könyv és magazintervezés, plakáttervezés, csomagolástervezés, reklámkampány-tervezés, és az újmédia (internetes és más elektronikus felületek) vizuális világának kialakítása. Nagy hangsúlyt kap a tipográfiaelmélet és -gyakorlat, az elméleti alapoktól a betűtervezésig. Kedvelt téma a hallgatók körében az illusztráció gyakorlat, a figuratervezéstől az egyedi történeten alapuló könyvillusztrációig és animációig. Magas színvonalú egyedi szakelméleti tudást kapnak Simon Attilától, aki nemcsak tervezőként, hanem elméleti kutatóként is kimagasló munkát végez a grafika területén, így érinti a jel- és logóelméletet, arculattervezés, könyv- és plakáttervezés alapjait, a csomagolástervezés elméletét. A hallgatók képesek lesznek a terveik kivitelezésére, ezért hangsúlyt kap szoftverek ismerete, a nyomdatechnológia és nyomdai előkészítés is. A tervezőgrafika átfogó vizuális ismereteket igényel a vizuális kommunkáció tárgyai mint a rajz, a színtan, formatan kiemelt helyet kap a képzésben.
A KREA nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a képzésen végzett hallgatókat felkészítse a piaci megmérettetésre, ezért fontosnak tartjuk, hogy ismerje a designszféra szereplőit és működését, valamint a művészeti vállalkozások aktuális gazdasági és jogi feltételeit. Képes legyen saját vállalkozást működtetni, tudatosan használja a vállalkozás sikeréhez szükséges marketing és kommunikációs eszközöket. A képzés során lehetőség van gyakornokként betekinteni neves grafikai stúdiók és reklámügynökségek életébe.
Nemes Mara, igazgató, art director