A Brand designer & art director szakon olyan szakemberek képzése folyik, akik vezető tervezőként, csapatban dolgozva vagy vezető vizuális szakember irányítása alatt képesek a márkaépítés különböző területein feladatuk professzionális elvégzésre. A Brand designer feladatai közé tartozik egy márka speciális vizuális elemeinek és eszközeinek megtervezése, egy termék vagy szolgáltatás vizuális világának kialakítása. Ilyen tervezési terület a logó- és arculattervezés, amely szólhat termékről, szolgáltatásról, látványtervezésről vagy akár televíziós műsorról. Fontos tervezési terület a grafikai és tipográfiai feladatok ellátása online és offline felületeken, termékek esetében csomagolástervezés és ehhez tartozó promóciós és POS anyagok tervezése. Kiemelt fontosságú a különböző kommunikációs és reklámkampányok koncepciójának megalkotása és kivitelezése, illetve a komplex felhasználói felületek grafikai, tipográfiai és UX (user experience – felhasználói élmény) központú, weboldalak strukturális, és architekturális tervezésére.
A Brand designer & art director képzés résztvevői a vizuális képzésen túl átfogó ismereteket kapnak egy márka felépítésének folyamatáról, megismerkednek a marketing, a márkaépítés egyéb (nem vizuális) eszközeivel és területeivel is.
Miben leszel több, mint egy grafikus?
Munkája során - legyen szó akár csomagolásról, reklámkampányról, vagy online felületről - képes az esztétikai és designszempontok, valamint a marketing és kommunikációs elvárások harmonikus egyesítésére.
Elmélyült marketingkommunikációs és tervezési ismereteinek köszönhetően képes a célcsoport számára vonzó, a megbízó elvárásainak, és a technológiai követelményeknek megfelelő, brand csomagolások, kommunikációs kampányok, és elektronikus felületek megtervezésére.
Párbeszédet tud folytatni marketingszakemberekkel, munkáját magas szinten prezentálja.
Képes irányítani és összehangolni társszakmák szakembereit: fotós, illusztrátor, tipográfus, stylist, operatőr, programozó és tervezőgrafikus munkáját is. Képes csapatban tevékenykedni, együttműködni marketinges szakemberekkel, stratégiai tervezővel, médiatervezővel, szövegíróval, rendezővel. Átfogó ismeretekkel rendelkezik a márkatervezés elméleti és gyakorlati aspektusairól, így szemléletének köszönhetően a saját eszközeivel hozzá tud járulni egy márka sikeréhez.
Hol tudsz elhelyezkedni, hol lesz rád szükség?
Magasszintű elméleti és gyakorlati ismereteinek köszönhetően a brand designer nagyszerű segítője, tanácsadója lehet kisebb hazai induló vagy feltörekvő márkáknak, vállalkozásoknak.
Mind az egyre erősödő magyar kis- és középvállalatoknak, mind a multinacionális vállalatok számára rendkívül fontos az olyan designer szakemberek segítsége, akik képesek márkában gondolkodva, a marketingszakemberek munkáját támogatni. Ezzel termékek piacra jutását és hosszú távú piaci sikerét megalapozni, folyamatosan támogatni. A végzett hallgatóink annak köszönhetően, hogy birtokában vannak a csapatban való alkotás képességének, és a professzionális szakmai tudásnak, elhelyezkedhetnek kisebb-nagyobb alkotóközösségekben, művészeti ügynökségeknél, design- és reklám stúdiókban, hazai- és nemzetközi reklámügynökségeknél, de önálló vállalkozás megalapítását is kitűzhetik célul.
Miért a KREA-t válaszd?
A KREA elsőként hozta létre 2016-ban a Brand designer & art director szakot, 1998 óta tervezőgrafika szakon felsőszintű képzés folytat. A képzés gyakorlatorientált, a hallgatók a képzés alatt valós piaci modelleken dolgoznak, ennek a módszernek köszönhető A KREA-s hallgatók rangos pályázatokon vesznek részt, és gyakorló designerek között mérettetik meg magukat..
A teljesség igénye nélkül a legnagyobb sikereink: Arany Rajzszög Társaság díjai: 2020 Legjobb Diploma Díj - Kondor Zóra, 2021 Legjobb Diploma Díj - Rodler Réka, 2021 Legtehetségesebb Pályakezdő Grafikus Díj - Varga Bálint (Alumni), 2017 a Fina VB nyertes pályázata - Hetsch Ferenc, 2017 a Kék Szalag arculata - Páncsity Lídia terve alapján került kivitelezésre.
A KREA magyar reklám- és grafikai ügynökségekkel közös együttműködésben, workshopokat és gyakornoki programokat szervez, így a tanulmányi évek alatt nagy esély van a szakmában való elhelyezkedésre, és szakmai kapcsolatok építésére.
A hallgatóink 99%-a rangos cégeknél kap állást a diplomavédés után.
A szakok egymásra épülnek, viszont átjárhatók, illetve lehetőség van kiegészítő modulok felvételére, és arra, hogy a hallgatók megismerjék a szakma sokrétűségét. A KREA számára alapvető fontosságú az oktatás és a szakmai élet szoros összefonódása, ezért lehetőség van találkozni a design szakma legrangosabb képviselőivel, és neves kortárs művészekkel, oktatói minőségben is.
Simon Attila tanszékvezető
Tanári team: Kathi Zsolt, Simon Attila, Darázs Bódog, Herbszt László, Ördögh László, Szegi Amondó
Partnereink: Brand Bar Communications, Graphasel Design Studio, MITO, ACG Reklámügynökség