A Fashion art director a divatszcéna meghatározó szakembere. Fontos szerepe van a divattervezők mellett instruktőrként, a divatkollekciók összeállításában, komplex vizuális látványának kidolgozásában. Styling koncepciója alapján kerülnek a kollekciók a kifutóra, a lookbook- és kampány fotózásra. A divattervezők mellett marketing és kommunikációs tanácsadóként segítheti a kollekciók piacra kerülését, kommunikációs kampányának megvalósítását. A divat és designmagazinokban, illetve life magazinokba ő lehet a divatszerkesztő, vezető szerkesztőként összefogja a stylist team-et, megalkotja a szezonnak és trendeknek megfelelő divatanyagok és bazároldalak koncepcióját . Divatfotózásokon és reklámfilmekben art director feladata a styling és a komplex látvány koncepciójának a kitalálása, fontos szerepe van a forgatókönyvek, és a divateditoriálok előkészítésében. Kiemelkedő feladata lehet a magánemberek sztárok és közszereplők személyi imázsának kialakítása is.
A szakra jelentkezés feltétele a fashion stylist képzés elvégzése vagy azzal egyenértékű szakmai végzettség.
A KREA Design Iskola Fashion art director képzésén elsősorban a média, a reklám- és a divatpiacra készíti fel a hallgatóit. Célunk, hogy képesek legyenek art directorként, vagy divatszerkesztőként egy divatanyagot történetként felépíteni, és divateditoriálokat alkotni, illetve reklámfilmekben egy adott márkának styling szetteket összeállítani. Fontos hogy tudjanak egy divatkollekciónak, komplex styling koncepciót alkotni, és a vizuális kommunikációs kampányát előkészíteni, szem előtt tartva a márka imázsát. Kiemelt szerepet kap a szakon a kutatómunka is, erre építve képesek megalkotni egy fashion concept store vizuális kommunikációs kampányát, erről komplex stylingbook-ot állítanak össze, majd fotó tervek alapján képesek ezt kivitelezni. A diploma részeként a hallgatók fashion videóklipet készítenek. Képzőművészeti témából inspirálódva, egy mozgóképes látványkoncepciót hoznak létre, rendezői segítséggel forgatókönyvet írnak, és egy stábot összefogva létrehozzák a történetük mozgóképes világát.
Aki a Kreában végzi Fashion stylist képzést, tudásának fontos részét képezi a personal styling és a lifestyling, így a tudatosan felépített rendszer alapján képesek lesznek stílustanácsadóként magánszemélyek, hírességek és közszereplők utcai, hivatali, valamint alkalmi megjelenéséhez komplex stylingbook-ot készíteni, továbbá a „personal image” kialakításában professzionális tanácsadást nyújtani.
A KREA egyedülállóan építi be képzésébe a Lifestyling modult, így a fashion stylist hallgatónak lehetősége nyílik arra, hogy tevékenységét életstílus-tanácsadással bővítse ki. A modul gyakorlati részének célja egy életforma-modell felépítése, amely felöleli az élettér, a testkultúra, az egészség, valamint a kulturális szokások területeit.
A képzésben résztvevő hallgató, a szakmai felkészültségét a KREA-ban összetett elméleti háttértudás, valamint a gyakorlati készségek elsajátításával a legmagasabb szintre emeli. Elmélyül a kortárs képzőművészet, a kortárs fotó, a kortárs design, valamint a kortárs vizuális és divat kultúra világában. Továbbfejleszti tudását az aktuális divat és lifestyling trendekről, hazai és nemzetközi divatcégekről és divattervezőkről. Megismeri a fashion komplex vizuális kommunikációjának eszközrendszerét. Kiemelt szerepet kap a konceptuális tervezői gondolkodás magasabb szintre emelése, ennek eredménye egy kutatási háttérre épített komplex art direktori stylingbook megalkotása. A konceptuális tervezői szemlélet elengedhetetlen feltétele a szakmai professzionalizmusnak és az art director szint elérésének. A tematika tervezési témái: a divateditoriálok, a fashion videóklip, a reklámfilmek világa, a fashion conceptstore-ok vizuális kampánya. Fontos helyet kap a tipográfia, a grafikai arculatelemzés, a fotózási és mozgóképes ismeretek. Megalapozza tudását a marketing és kommunikáció területén is.
HOL DOLGOZHATSZ, KIK LESZNEK A MEGRENDELŐID?
Fashion art direktorként elsősorban szabadúszóként vagy csapattagként dolgozhatsz a média területén, magazinoknál divatszerkesztőként, reklámügynökségnél, vagy a filmiparban. Tudásodnak ezen a szintjén, kiléphetsz a nemzetközi divatpiac színterére is. Instruktorként segítheted a divattervezők munkáját, a kollekciók piaci megjelenésében, kommunikációs stratégia megalkotásában. A divatipar bármelyik területén válhatsz egy team tagjává, de akár önálló vállalkozóként is létrehozhatsz styling stúdiót. Megrendelőid lehetnek magánszemélyek, sztárok, közéleti emberek is, vagy ezek imázsát építő ügynökségek.
MIÉRT A KREA-T VÁLASZD?
A KREA elsőként hozta létre a Fashion stylist szakot 2001-ben, melyet egyedüliként tanítottunk három éves képzésként. A képzés gyakorlatorientált, a képzés alatt részt veszel professzionális szakemberek vezetésével fotózási gyakorlatokon, kipróbálhatod magad gyakornoki munkában, ismert szakemberek oldalán, és nem utolsó sorban szakmai kapcsolatokat építhetsz társszakmák képviselőivel is. A Kreában találkozhatsz a design legrangosabb képviselőivel, neves kortárs művészekkel.
Jelenleg elsőként emeljük be a képzésbe a LIFESTYLING-ot, hisz a mai kor emberének elengedhetetlen szükséglete, hogy a szakmai és megjelenési szempontok mellett életmódját is hatékonyan szervezze, és ehhez professzionális tanácsadást is igénybe vehessen. A szak strukturális felépítése alkalmazkodik az oktatás és a piac jelenkori elvárásaihoz, így ha a Kreában képzed magad, eldöntheted, hogy a personal styling területét választod, vagy fashion stylistként, illetve fashion art direktorként a média színterére lépve a magazinok, a reklámfilmipar, vagy az ügynökségek világában szeretnél profi szakemberré válni, akár nemzetközi szinten is.
A szakok egymásra épülnek, viszont átjárhatók, illetve lehetőséged van kiegészítő modulok felvételére, és arra, hogy megismerd a szakma sokrétűségét. A KREA számára alapvető fontosságú az oktatás és a szakmai élet szoros összefonódása, ezért ügyelünk arra, hogy falainkon belül stylist hallgatóink személyesen is találkozhassanak a divatszakma meghatározó képviselőivel, sokukkal oktatói minőségben is.
A Fashion art director és manager szakon hallgatóink az enteriőr styling modul választásával bővíthetik szakmai ismereteiket.
Nemes Mara Igazgató, Art Director
A fashion art director vizuális szakember, feladatai közé tartozik egy adott project vizuális összehangolása, több művész, képzőművész és egyéb vizuális szakember elképzelésének közös nevezőre hozása. Munkája során talán az egyik legnehezebb feladata az elképzelt látványvilág tényleges megvalósítása. Elengedhetetlen tehát vizuális érzékeinek folyamatos stimulálása, a világban zajló trendek figyelemmel követése, vágy a rendszeres megújulásra. Kiemelkedő a kommunikációs készsége, melynek segítségével prezentálja, magyarázza, illetve megvédi az általa kialakított koncepciót.
Tóth Ali stlyist, szaktanácsadó