INTERJÚ A KÉKSZALAG ARCULAT TERVEZŐJÉVEL
2016. június. 28.

Tegnap ismertették az idei Kékszalag részletes programját. A sajtótájékoztató apropóján Páncsity Lídiát a vitorlásverseny új arculatának tervezőjét kérdeztük.

Miért döntöttél úgy, hogy a Kreában fogsz tanulni és miért esett a választásod a tervezőgrafikára, brand designra?

A tervezőgrafikát, mint szakmát elég későn fedeztem fel magamnak. Mire rájöttem, hogy a plakátok és címkék, amik megtetszenek tervezőgrafikusok munkái, addigra elvégeztem egy egyetemet. Amint felismertem, hogy én hozzájuk hasonlóan tervezni szeretnék el kezdtem keresgélni hol tanulhatok grafikusnak és nyílt napokra jártam. Felmértem a lehetőségeket és nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a Kreában gyakorlat orientált képzésben vehetek részt, amire nagyon vágytam az egyetemi tanulmányaim után.

Általában honnan jönnek az ötletek a munkához?

Az ötlet születését jellemzően kitartó kutatás előzi meg. Sokat keresgélek, böngészek. Utánanézek korábbi munkáknak, próbálom jól körvonalazni a tervezési projekt stílusát, igyekszem minél inkább inspirálódni. Mérlegelek melyek azok a lehetséges irányok, amikkel érdemes számolnom, amik relevánsak lehetnek. Gyakran előfordul, hogy sokszoros újratervezés után végül egy véletlen lendít a tervezési folyamaton.

Mit gondolsz mi az az ismeretanyag, ami leginkább megalapozza, segítheti az érvényesülésedet a területen?

A tapasztalat. Miután megvan az elméleti alap amire lehet építkezni szerintem a legnagyobb előnyt az jelenti ha élesben tesztelheted és bővítheted a tudásodat. A gyakorlati feladatokon keresztül ismered meg a teljes folyamatot, a lehetséges buktatókat, amikre ezáltal fel is tudsz készülni. A valós piaci szituációkat modellező feladatok készítenek fel a munkára.

Hogyan élted meg, amikor kiderült, hogy a vizsgamunkád lesz a Kékszalag hivatalos arculata?

Hosszú folyamat volt, mire hivatalos arculat lett belőle. Ahogy az arculat lépésről lépésre haladt a cél felé minden fázisban örömöt okozott. Sikerélmény volt, amikor elküldtem az anyagot és tetszett, amikor nyitottak voltak arra, hogy az Erstével módosításokat hajtsunk végre és amikor hivatalossá vált. Olyan gyorsan történtek a dolgok, hogy még nem is fogtam fel igazán. Azt hiszem az élmény magán az eseményen fog kicsúcsosodni, amikor majd Füreden minden arculati elemet együtt látok. Az lesz az igazi.

Milyen kihívásokat jelent/jelentett számodra, hogy az arculat túlnőtt az iskolai kereteken és ténylegesen realizálódik/realizálódott?

A legnagyobb kihívást az jelentette számomra, hogy már egy relatíve kész tervbe kellett beépítenem egy addig nem létező szempontot. A folyamat kezdetekor ugyanis még nem tudtam, hogy egy plusz szponzornak meg kell majd jelennie az arculatban. A kezdeti tervben az Erste Bank, mint szponzor még nem szerepelt. Azon túl, hogy azt akartam, hogy a munkám megfeleljen a szakmának és a célközönségnek, a megrendelő és a támogató igényeivel számolva kellet átalakítanom a grafikai elemeket.

A Kékszalag arculat tervezési folyamatának mely szakaszát élvezted a leginkább?

Az egészet nagyon élveztem. Ahogy a különböző arculat, kampány tervezési ismeretek a feladat végére összekapcsolódtak és egységet alkottak. Az útkeresési szakasz különösen tetszett. Vitorlásverseny témában ezer meg ezer megoldást láttam és óriási élmény volt, hogy találtam, létrehoztam egy új megoldást, ami nem szokványos.

Van olyan eleme az arculatnak, aminek a kidolgozása fejtörést okozott?

Az fejtörést okozott, hogy egy jól működő logóhoz egy teljes és egységes arculatot építsek fel. Egy grafikai világot akartunk létrehozni, ami a logón alapszik, de elég változatos ahhoz, hogy bármilyen méretben használható legyen. Olyan összefüggő arculatot, aminél a logó nélküli karszalagról is tudják, hogy a Kékszalaghoz tartozik és nem a Balaton Soundhoz.

Milyen módon történik/történt a megrendelőkkel való együttműködés, az arculat megrendelői igények szerinti átalakítása? Egyértelműen megfogalmazott elvárások voltak vagy neked kellett körvonalaznod az igényeket?

Szerencsére elég konkrétak voltak az elvárások. Volt igény betűtípus változtatásra, az Erste Bank arculati kézikönyve szerinti átalakításra, színcserére. Ezeken túl inkább bővülésről, semmint módosításról volt szó. A közös célt, hogy egységes arculat jöjjön létre jól példázza,  hogy kérték a testvérlogókat is készítsem el. A kommunikáció maximálisan gördülékeny volt. A projekt volumenéhez képest mindig elég rövid úton megtaláltuk, hogy egy adott kérdés kihez tartozik, kinek a területét érinti és így gyorsan válaszhoz is jutottunk. Mindenki nagyon kooperatív volt.

Milyen lesz viszontlátni a munkádat a Balatonnál? Ott leszel a Kékszalagon?

Természetesen. Bár régóta vitorlázok idén leszek először ott az eseményen. Nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre. Eddig húsz centis kivitelben néztem a terveket a monitoron, óriási élmény lesz vitorláson viszontlátni!

Hírlevél
Hogy mindig tudd, mi történik a KREÁ-ban.
FELIRATKOZOM
Social KREA